Събрахме нашите 10 любими интерактивни реклами от тази година. Вижте за какво използват интеракцията малки и големи фирми по света! Готови ли сте да станете интерактивни с Вашата публика?

Сензорен плакат на Ford

За да рекламира функцията на сензорите за паркиране на заден на новия Ford Focus, рекламната агнция JWT (Сао Пауо, Бразилия) създава плакат, който симулира начина им на работа. Когато някой се приближи, задните светлини на колата на плаката автоматично се включват и зазвучава бипкащ тон, който става по-интензивен с приближаването към плаката.

“Хитро Енергоспестяване” от British Columbia Hydro

За да окуражи канадците да придобият енергоспестяващо поведение, British Columbia Hydro (Канада) създава външна кампания, която наистина пести ток. В осветен, прозрачен, билборд се инсталира сензор за движение и той светва само тогава, когато има кой да го види. Кампанията спестява над 100 кВат/ч електричество.
Скорошно проучване показва, че 91% от британските колумбийци имат енергийно спестяващо самосъзнание и пестят електричество в домовете си.

“Хитро Енергоспестяване” от British Columbia Hydro

“Лятната гореща линия” на Levi

За да накара хората да говорят за марката, Levi използва интерактивна телефонна будка. Всеки, който влезе в нея е предизвикван да прави всевъзможни лудости от двама радио водещи. Колкото по-горещо е предизвикателството, толкова по-голяма награда може да спечели играчът. Кампанията генерира повече от 250.000 HK$ печалба от медийна популярност и повишава продажбите с над 30% за една седмица.

“150 Фута величие” в аквариума на залив Монтерей

Аквариумът на залив Монтерей има интерактивни тъчскрийн екрани, инсталирани в страните на автобусната спирка. Така спирката се трансформира във виртуален аквариум. Чрез тъчскрийн екраните пътникът може да се “гмурне” и да започне спускане от “150 Фута величие”, като на всяко ниво от гмуркането ще срещне и взаимодейства с различни животни – морски костенурки, сардини, медузи, etc. Потребителите могат да се снимат с инсталацията, която генерира персонализирана картичка и може да бъде запазена на техния смарт телефон или качена в профила им във Фейсбук и Туитър.

“150 Фута величие” в аквариума на залив Монтерей

ВИП магнит за хладилник на Red Tomato Pizza

Взимането на поръчка за пица в град с над 200 различни националности е предизвикателство. Red Tomato Pizza от Дубай разрешава този проблем като създава ВИП магнит за хладилник, който в същото време е и бутон, който се свързва чрез блутут с мобилния телефон на клиента. Той натиска бутона и автоматично поръчва любимата си пица. Ако вкусът му се промени, клиентът просто прави промени в настройките. Следващият път, когато натисне бутона, той получава новата си любима пица.
С общ бюджет от едва 9000 долара поръчките на Red Tomato Pizza се повишават с 500%, генерират повече от 12.000 споделяния и за тях говорят над 9 000 нови потребителя в цял свят.

Fantastic Delites: Колко далеч бихте стигнали? – Delit-o-matic

Delite-o-matic е интерактивен автомат, който раздава безплатни пакети от Fantastic Delites. Потребителят трябва само да натисне бутона сто пъти или да изпълни едно предизвикателство.
Delite-o-matic е поставен на улицата, за да докаже, че Fantastic Delites са толкова вкусни, че хората биха изминали невероятен път, за да ги имат.

Misereor: Силата на монетата

За да покаже каква е силата на малките дарения в Misereor, организация за развитие, която работи в страни от третия свят, рекламната агенция Agency Kolle Rebbe (Хамбург, Германия) създава интерактивен билборд, който има отвор за монети. Всеки път, когато пъхнете монета, тя обикаля през билборда и задвижва различни, илюстрирани, обекти, които демонстрират колко много би могла да помогне една монета за напредъка в третия свят. Накрая билбордът прави снимка, която потребителят може да сподели в Фейсбук.

Nissan Leaf: Един свят без петрол

За представянето на първата 100% електрическа кола в Австралия Nissan Leaf създава изложба с над 40 артистични интерпретации на истински колонки за зареждане на бензин. Идеята е, че с Nissan Leaf колонките за зареждане повече няма да са необходими. Рециклираните бензинови колонки са превърнати във функционално интерактивно изкуство включващо аквариум, кафе машина, голям воден фонтан, часовник и хранилка за птици, представляваща колонка за зареждане, покрита със семена.

Coca-Cola: Интерактивен билборд “Сподели една кола”

Стартирането на кампанията “Сподели една кола” започва с интерактивен дигитален билборд над емблематичния знак на Coca-Cola в Сидни. Хората са поканени да изпратят смс с името на приятел, за да го видят изписано и осветено на билборда. По време на тридневния стартиращ уикенд са получени повече от 2500 запитвания и са показани 1001 уникални имена.

Mercedes: Ключ за Viano

За своя клиент Mercedes-Benz Vans, Lukas Lindemann Rosinski изпълнява интерактивно събитие на дигиталните дисплеи на Wall AG на станция “Фридрихщрасе” в берлинското метро и така размива границата между класическа външна реклама и интерактивно забавление. Под слогана “Ключ за Viano” на минувачите се предоставя възможност да контролират дигиталните рекламни дисплеи посредством дистанционните на собствените си ключове.